Kérdés esetén keress minket bizalommal: +36-70/311-0011

Blog

Az IDŐD bizony ÉRTÉK…

Lashes by Love Shop
Lashes by Love Shop
2021.09.17 19:04
Az IDŐD bizony ÉRTÉK…

Egy nagyon aktuális témát boncolgatunk
Tudjuk, milyen nehéz rendet teremteni

Az IDŐD bizony ÉRTÉK…

Kozmetikusok, pillások, körmösök, fodrászok: minden szolgáltató megküzd vele, hogyan lehet korrekten jelezni a vendégnek, hogy az időd abszolút nem mindegy.

Nézzük 3 gyakori eseten keresztül, amikkel biztos, hogy Te is sokszor találkoztál már:

❌ Amikor az utolsó pillanatban mondja le az időpontot a vendég

Ha nem akarsz újabb és újabb konfliktusokat, jelezd előre, hogy egy bizonyos összeg ilyenkor felszámításra kerül!

Lehetnek persze korrekt kitételek, ha például hirtelen beteg lesz. Ezt te döntöd el, mennyire bízol a vendégeidben, hogy nem élnek vissza vele. Az is járható út, hogy az első így lemondott alkalom még díjtalan, vagyis, ha egy évig jár hozzád problémamentesen, de becsúszik egy utolsó pillanatban lemondós eset, még nincs „büntetés”. A folyamatosan megbízhatatlanok viszont nézzenek szembe a következményekkel.

❌ Amikor késik a vendég, és emiatt az egész napod megcsúszik

A márkanevedet, megítélésedet az is meghatározza, hogy időben kezded és fejezed-e be a munkát. Vagyis mennyire dolgozol dinamikusan, miközben precíz is maradsz, nem csapod össze az alkotásaidat. Ha egy vendég késik, azzal akár a teljes napod is dőlhet, aminek kapkodás a vége, és nagyobb eséllyel hibázol is. Annak érdekében, hogy el tudd kerülni ezt, három dolgot tehetsz:

???? nagyobb időráhagyással fogadsz vendégeket – pl. 10 helyett 20 perc legyen két időpont közt;

???? szankciókat vezetsz be – pl. max. 10 perc késést engedsz meg, utána sajnos nem tudod fogadni a klienst;

???? késés díjat számolsz fel, pl. +10%-ot elkérsz a végén a későtől.

Természetesen az a lényeg, hogy semmi se érje őket meglepetésként, ismerjék előre ezeket a szabályokat.

❌ Amikor késik a vendég, és emiatt összeveszik a következő vendéggel

Ilyenkor, ünnepek előtt, amikor aztán tényleg mindenki rohan, mert jól akar kinézni, bizonyára nálad is egymást érik a vendégek. Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor az ottlévő miatt megcsúszol, és a következő morogni kezd. (Főleg, hogy a vírushelyzet miatt most nem is találkozhatnának.)

Mindig állj az igazság oldalán: lássa a korrekt vendég, hogy te is tudod, nincs rendben a késés; viszont ne legyél kemény a késővel sem, pláne, ha csak egyszeri alkalom volt. Például mondd ezt: „Igen, sajnos Kata most dugóba került, és sajnáljuk, hogy így alakult. Neki is kellemetlen, hogy megvárakoztat téged.”

???? Tipp: Amit pluszban késedelmi díjként elkérsz a későtől, azt kedvezményként fel is ajánlhatod a másiknak. Így Te nem vesztesz semmit rajta, de mégis igazságot tehetsz.

✔️ Mindenhol szerepelt, hogy „kommunikálj előre…” Mit jelent ez?

Ossz meg szalon szabályzatot és vendégtájékoztatókat a social mediában és a honlapodon. Ha emailben, messengeren is be lehet jelentkezni, akkor minden időpontfoglalás után küldd el ezeket a szabályokat az újaknak! Akár posztolhatsz is erről, beszélgethetsz a potenciális vendégekkel. Gyakran tényleg jó ötleteik vannak az ügyben, mi segít nekik jobban alkalmazkodni, odafigyelni.